Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?    Cyberbezpieczeństwo AKCEPTUJĘ

foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Zabawy z kodowaniem

 "Zabawy z kodowaniem"

  • Program kierowany jest do dzieci oddziału II Motylki w wieku od 3 do 4 lat.

Zabawy w kodowanie w łagodny i przyjazny sposób wprowadzają dzieci w świat, który uczy logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji. Stopniowo oswajamy dzieci z nowymi pojęciami, które stają się dla dzieci bardziej zrozumiałe i pozytywnie kojarzone, bo programowanie może być świetną zabawą. 

 

Czyste Powietrze Wokół Nas – program edukacyjny dla przedszkolaków- Pszczółki

Czyste Powietrze Wokół Nas – program edukacyjny dla przedszkolaków

Przedszkolaki z grupy pszczółki realizują program edukacyjny Czyste powietrze wokół nas i zapoznają się z tematyką związaną z dbaniem o nasze otoczenie oraz powietrze jakie nas otacza.

Dzieci świetnie umiały wskazać co to jest SMOG i co złego powoduje w środowisku.

Przygotowały piękne rysunki domów z kominami i dymem.

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT EDUKACJNY "Baju, baj...."

Program realizowany w roku szkolny 2023/2024 w grupie 5-latków -„Biedronek"

Organizatorem międzynarodowego projektu edukacyjnego„Baju, baj...” jest autor - Łukasz Kiełbasa.                     

  Koordynator: D.Plebanowicz

Patronat honorowy Małgorzata Swędrowska – pisarka, trenerka i popularyzatorka literatury dziecięcej, twórczyni koncepcji czytania wrażeniowego, wykładowca na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz Ludmiła Fabiszewska – nauczyciel-konsultant ds. edukacji artystycznej i wychowania przedszkolnego CRE w Łodzi.

Główne założenia i cele:

  • zapoznanie dzieci z wybranymi bajkami ludowymi,
  • tworzenie rekonstrukcji utworu metodą przekładu intersemiotycznego,
  • poznanie niematerialnego dziedzictwa narodowego,
  • poszerzenie wiedzy na temat wybranych krain Polski,
  • zapoznanie z wybranymi odmianami gwarowymi języka polskiego,
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych,
  • rozwijanie wyobraźni dziecięcej.

 

 

„DOBRE MANIERY MAM BO ZASADY DOBREGO ZACHOWANIA DOBRZE ZNAM”

Program własny realizowany w grupie 5-latków - Biedronek i 4 latków - Żabek

„DOBRE MANIERY MAM BO ZASADY DOBREGO ZACHOWANIA DOBRZE ZNAM”

Autorka programu:

Dorota Plebanowicz

 Celem mojego programu jest kształtowanie umiejętności kulturalnego zachowania się w różnych sytuacjach życiowych i społecznych oraz ukierunkowanie i wspomaganie w zakresie poznawania, doskonalenia i stosowania przyjętych zasad dobrego wychowania. Świat, w którym żyjemy pełen jest różnych zasad i reguł, które dziecko, a później dorosły człowiek, będzie musiał przestrzegać. Niestety, coraz częściej w dzisiejszym zabieganym świecie coraz mniejszą uwagę przywiązuje się do kultury osobistej, używania zwrotów grzecznościowych, czy stosownego ubioru zależnego od okazji czy miejsca. Niniejsza program ma na celu przede wszystkim uświadomienie dzieciom, że człowiek kulturalny potrafi właściwie postąpić w różnych sytuacjach, a przy tym obdarza szacunkiem innych. Dobre wychowanie czy życzliwość, tolerancja i uprzejmość wobec innych powinny być zakorzeniane od najwcześniejszych lat. Wczesne zaznajamianie z dobrymi manierami oraz późniejsze ich utrwalanie sprawią, iż nauczane treści staną się dla dzieci nawykiem. Dzięki temu już w późniejszych etapach będą lepiej postrzegane przez środowisko i łatwiej im będzie nawiązywać znajomości.

 

 

 

Emocje w małym ciele - program własny

Program własny autorstwa Moniki Kruk realizowany w grupie III

Program wprowadza dzieci w świat emocji, uczy nazywania ich oraz oswajania się z nimi. Przedszkolaki uczą się, że emocje należy uwalniać nie chować w sobie ale jednocześnie je kontrolować. Program zakłada, że najłatwiej oswajać się jest z emocjami poprzez sztukę wyrażanie siebie w malarstwie, rzeźbie tańcu. Głównym przekaźnikiem jest arteterapia.

Czasami w każdym z nas siedzi jakiś „potwór” … kilka słów na temat emocji, czyli problem często poruszany w przedszkolach i przyznam, że nie należy do najłatwiejszych. Poszukuję nowych, ciekawych pomysłów na opracowanie tego tematu, podczas realizacji którego zazwyczaj wykorzystujemy plansze przedstawiające dobrze nam znane „buźki”. Tym razem pomysł na trochę inne ujęcie tematu emocji… a z pomocą przychodzi nam nowa publikacja wydawnictwa mamania.pl. KOLOROWY POTWÓR

Czytając książkę mojemu dziecku od razu wpadło mi do głowy wiele pomysłów na ćwiczenia i zabawy z udziałem Kolorowego Potwora, emocji i kolorów. Kolorówy potwór ciekawie wprowadza w świat emocji i łatwo pokazuje obrazowo jaki znaczenie mają emocje.

 

 

Copyright 2024  Przedszkole Samorządowe Nr 3 w Białej Podlaskiej

 

 Designed by www.diablodesign.eu.