foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

Aktualności naszej grupy:

Nauczycielki grupy:

  • Beata Zachariasz
  • Dorota Jurga

 

Aktualności :

  • 06.12.2018 r. - spotkanie z Mikołajem

 

Bawimy się w czytanie...

To tytuł mojego programu własnego jaki realizuję w tym roku
z "Biedronkami". W ubiegłym roku zaniechałam zaplanowanej realizacji po kolejnych próbach, bo "Krasnale" nie były jeszcze gotowe:). Starsze o rok dzieci, bardziej ciekawe, zauważające już to, że umiejętność czytania, może być potrzebna chętnie bawią się "w czytanie". Poznały już wszystkie samogłoski
i wiele z nich świetnie je zapamiętało. Teraz zaczynamy dołączać do katalogu poznanych literek spółgłoski. Budujemy z nich wyrazy dźwiękonaśladowcze np. "uhu", "hau, hau", "ho, ho". Dzieci nie tylko pamiętają literki, ale też zaczynają rozpoznawać pierwsze i ostatnie głoski wyrazów, same wyszukują wyrazów na podaną głoskę. Świadczy to o tym, że rozwija się ich słuch fonematyczny, który jest istotnym podłożem do nauki czytania. Zazwyczaj, to co w tym obszarze obserwuję w tej grupie, zauważałam u pięcio a nawet sześciolatków. Jestem z nich dumna!

Aktywne słuchanie muzyki...

Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss, to jedna
z kilku metod pracy jakie urozmaicają aktywność dzieci w bieżącym roku. Opracowała ją nauczycielka z Izraela w celu przybliżenia dzieciom muzyki klasycznej. Słuchanie muzyki tą metodą integruje różne formy aktywności: granie, tańczenie, mówienie krótkich wierszy lub wyliczanek, rytmiczne powtarzanie prostych gestów, próby śpiewania linii melodycznych słuchanych utworów, czy też rytmiczne snucie dowolnej opowieści. Radością dzieci jest, gdy mogą obcować z muzyką, aktywnie wchodząc
w różne role (dyrygent, muzyk) przy użyciu różnych rekwizytów (instrumenty, buty, kubeczki, woreczki). Poznają dzieło, doświadczają jego dynamiki, tempa, rytmu
i przeżywają "na sobie", reagując ruchem, słowem. Zajęcia takie nie nużą, bo dzieci chcą wielokrotnie słuchać utworu, ponieważ za każdym razem mogą być w innej roli, grać na innym instrumencie, zmieniać rekwizyt. Instrumenty to przede wszystkim ręce, nogi, buty, kubeczki, woreczki... Chodzi o to, żeby poczuć rytm. Zabawy wg tej metody to również ćwiczenie koncentracji i rozwijanie analizatora słuchowego.

"BIEDRONKI" na wystawie...

W związku z obchodami rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę, uczniowie Zespół Szkól Zawodowych Nr 1, wraz z nauczycielami przygotowali wystawę "Biała Podlaska i okolice w czasach niepodległości. Tradycje, kultura, codzienność". Uroczystego otwarcia wystawy i przecięcia wstęgi dokonali dyrektor szkoły, pan  Ireneusz Długołęcki oraz prezydent Białej Podlaskiej, pan Michał Litwiniuk. Zaproszenie przyjęli m.in. członkowie Klubu Seniora oraz dzieci z naszej grupy.

Wystawa miała na celu ukazanie codziennego życia w naszym regionie, szczególnie na wsi, w czasach odzyskania niepodległości oraz Białą Podlaską w czasach, gdy Polska była już niepodległa.

Mogliśmy zobaczyć historyczne eksponaty oraz fotografie przybliżające codzienność
 i kulturę naszego regionu. Oprócz tego można było skosztować wypieków przygotowanych przez uczniów klas gastronomicznych oraz swojskiego chleba ze świeżo ubitym masłem. Wbrew pozorom maluchy wykazały duże zainteresowanie a klimat obchodów niepodległości wykazały inicjując odśpiewanie Hymnu Polski - Mazurka Dąbrowskiego.

Naszymi mentorkami podczas zwiedzania wystawy były nauczycielki szkoły: Mama Wiktorii i Mama Michała, którym serdecznie dziękujemy.

Copyright 2018  Przedszkole Samorządowe Nr 3 w Białej Podlaskiej

 

 Designed by www.diablodesign.eu.