foto1
foto1
foto1
foto1
foto1

DRODZY RODZICE!!

Dostosowując się do nowych wyzwań, spowodowanych koniecznością pozostania naszych przedszkolaków w domach, na naszej stronie przygotowana została nowa zakładka "Domowe Przedszkole". Będziemy w niej publikować materiały edukacyjne, propozycje spędzania czasu w domu, znajdzie się również coś dla rodziców. Zachęcamy do odwiedzania naszej strony. Każdy znajdzie coś dla siebie :D

 

Nauczycielki Przedszkola

Zdjęcia z zadaniami można wydrukować lub z pomocą rodzica narysować / napisać na kartce. Kto ma chęć może podzielić się swoją pracą i przesłać nam w wiadomości na messengera lub na adres e-mail :

KRASNOLUDKI: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

MOTYLKI: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

PSZCZÓŁKI: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

BIEDRONKI: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

ŻABKI: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

SÓWKI: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Bialskie Domowe Przedszkole on - line

Prezydent Miasta Pan Michał Litwiniuk oraz Miejska Biblioteka Publiczna w Białej Podlaskiej zapraszają wszystkie dzieci do udziału w zabawach i lekcjach on-linie na oficjalnym profilu miasta na Facebooku w ramach nowej akcji pt. Bialskie Domowe Przedszkole.

Audycje domowego przedszkola odbędą się :

wtorek-czwartek-sobota godzina 12.00

>>> LINK DO STRONY <<<

Rozwijanie słuchu fonematycznego

"Mamo, tato pomóż mi!"

            Jednym z obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego jest "kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania". Etap literowy poprzedza rozwijanie słuchu fonematycznego. Wysoka sprawność tego słuchu na poziomie edukacji przedszkolnej decyduje o pełnym sukcesie dziecka w szkole i jest niezbędna do osiągnięcia umiejętności nauki czytania i pisania.

Ostatni czas, to czas kiedy bardzo dużo poświęcamy ćwiczeniom słuchowym. Chcemy przygotować dzieci do nauki czytania i pisania w grupie sześciolatków. Chcemy im też pomóc, bo wiele z nich bardzo interesuje się już pisaniem i czytaniem ; wykazują początki tych umiejętności. Dlatego bardzo prosimy, by poświęcili Państwo w wolnym czasie po 15 -20 minut dziennie na kształtowanie tej "ławy", na której oprze się budowanie umiejętności czytania
 i pisania.

Podajemy kilka podstawowych ćwiczeń:

  1. Wyróżnianie i przeliczanie wyrazów w zdaniu: dorosły podaje proste zdanie np. Kot pije mleko. Dziecko układa klocki – ile wyrazów w zdaniu – tyle klocków. Przed postawieniem dziecku polecenia dorosły musi wytłumaczyć dziecku co to jest zdanie i wyraz na konkretnym przykładzie.
  2. „Jakie to słowo?”. Synteza sylabowa. Dorosły wymawia wybrane słowo dzieląc je na sylaby, dziecko wymawia cały wyraz lub wskazuje właściwy obrazek.
  3. „Sylabowa zgadywanka”. Analiza sylabowa: dorosły podaje wyraz lub wskazuje obrazek, dziecko wystukuje, wytupuje, wyklaskuje sylaby. Liczenie sylab powinno odbywać się na konkretnych przedmiotach np. ułóż tyle kredek, ile sylab słyszysz w wyrazie kotek, podziel pasek papieru na tyle części ile sylab słyszysz w słowie zegarek, itp.
  4. „Dokończ słowo”. Dorosły podaje pierwszą sylabę, dziecko ma za zadanie podać jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się na nią. Zabawa może przyjąć formę rywalizacji między dorosłym
    a dzieckiem lub za podanie określonej liczby słów dziecko może zostać nagrodzone w umówiony sposób.
  5. „Co powiedziałam/em?”. Synteza głoskowa. Dorosły wymawia słowa rozdzielając głoski, dziecko wskazuje obrazek / podaje całe słowo.
  6. Wyróżnianie głosek w nagłosie (zaczynamy od samogłosek) – dziecko podaje wyrazy, których nazwa zaczyna się na podaną przez dorosłego głoskę).

 

 

Copyright 2020  Przedszkole Samorządowe Nr 3 w Białej Podlaskiej

 

 Designed by www.diablodesign.eu.